מידע כללי

בשנת 1998 נחקק חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות שמטרתו בין השאר, לעגן את זכותם של אנשים עם מוגבלות, להשתתף השתתפות פעילה ועצמאית, בכל תחומי החיים, באופן המאפשר ככלל, לאדם עם מוגבלות לחוות חוויה השווה בטיבה ובאיכותה לזו של אדם שאינו עם מוגבלות.
כ- 18% מאוכלוסיית המדינה, הינה אנשים עם מוגבלות, הנחלקת לכמה סוגים: פיזית, חושית
( ראייה, שמיעה) נפשית, קוגניטיבית.
נגישות מאפשרת שיפור באיכות החיים של אנשים עם מוגבלויות ושילובם בחברה, בדרך של כבוד, שוויון ועצמאות.
נגישות מתייחסת לשני תחומים:

  • נגישות פיזית- הכוללת מבנים, תשתיות וסביבה ונוגעת ברצף הנגישות מחנייה עד המבנה וההתנהלות בתוכו.
  • נגישות שירות-המתייחסת למתן השירות הישיר לציבור.

התאמות נגישות מחויבות על פי חוק במבני ציבור וחינוך קיימים שהיתר הבניה להקמתם ניתן לפני 01/08/2009.
מועצה אזורית בקעת הירדן נמצאת בתהליך הנגשה. 

הצהרת נגישות

מועצה אזורית בקעת הירדן רואה חשיבות רבה במתן שירות שוויוני לכלל הלקוחות ובשיפור השירות הניתן ללקוחות עם מוגבלות.
לשם כך הושקעו משאבים רבים בהנגשת אתר המועצה, במטרה להקל על השימוש בו וכן להפוך את שירותי המועצה לזמינים יותר עבור אנשים עם מוגבלות.
על פי נתוני עמותת " נגישות ישראל" כ- 20-25 אחוז מאוכלוסיית ישראל נתקלים בקשיי נגישות לאינטרנט, הנגשת האתר נועדה אפוא לשפרו כך שיהיה זמין, ידידותי ונוח יותר לשימוש עבור אוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים הנובעים בין היתר ממוגבלויות מוטורית שונות, לקויות קוגניטיביות, קוצר רואי, עיוורון או עיוורון צבעים, לקויות שמיעה וכן אוכלוסייה הנמנית על גיל הזהב.
רשימת נהלי נגישות המועצה האזורית בקעת הירדן למתן שירות:

  • הסתייעות במלווה מטעם השירות
  • פינוי בחירום
  • פטור מתשלום למלווה
  • שירות בלא המתנה בתור
  • התאמת נגישות מסירת מידע
  • חיית שירות
  • מינוי רכז נגישות
  • כנסים ואירועים נגישים


את הנהלים הללו ניתן למצוא באתר המועצה האזורית בקעת הירדן תחת לשונית נגישות.