המחלקה מעניקה שרות לתושבי המועצה המותאם לצרכיהם ועפ"י מדיניות ונוהלי משרד הרווחה והמועצה.

תחומי פעילות המחלקה

  1. טיפול, ליווי ויעוץ לפרט ומשפחה – המחלקה מעניקה טיפול,הדרכה, סיוע וליווי במגוון קשיים: כלכליים, זוגיים, משפחתיים, נפשיים ותעסוקתיים.
  2. חיזוק ובינוי קהילתי , ליווי לבעלי תפקידים בישובים ותוכניות להגברת הלכידות הקהילתית.
  3. מתן מענה טיפולי במחיר מסובסד לתושבי הבקעה בכל הגילאים במרכז הטיפולי "קו האופק" במגוון תחומי טיפול.
  4. מתן מענים מקצועיים על פי חוקים: נוער בסיכון (חוק נוער טיפול והשגחה) , סדרי דין - הגשת תסקירים לבית משפט / בית הדין בעיניי גירושין ואפוטרופסות ואלימות משפחה.
  5. תיווך מול גורמים שונים ומיצוי זכויות- עובדי המחלקה בקשר עם גורמים שונים: ביטוח לאומי, בתי חולים, משרד הבטחון, שרות מבחן וכו', הקשר עם הגורמים נועד לסייע במיצוי זכויות המטופלים ובהפנייה לגורמים שונים ע"פ הצורך.
  6. הפעלת תוכניות התנדבות בקהילה, הכשרה ושימור מתנדבים בשגרה ובחירום.
  7. צח"י - גיוס, הכשרה וליווי צוותי צח"י בישובים להגברת החוסן הקהילתי.
  8. ותיקים - פיתוח מענים קהילתיים ומתן מענים פרטניים לוותיקים לשיפור רווחתם ואיכות חייהם.
  9. הפעלת תוכנית מעגלי החיים - ליווי ותמיכה לצעירים בגילאי 26 - 18 סביב נושאים שונים

עקרונות מקצועיים של המחלקה

  1. סודיות מלאה והקפדה על כללי אתיקה מקצועיים.
  2. כל מטופל זכאי לכבוד, קבלה, אי שיפוטיות, שקיפות ואמונה בכוחותיו.
  3. התערבות יזומה במצבי משבר וחירום : אירועים ביטחוניים, תאונות, מחלות, אסונות וכו'.
  4. מתן מענה מהיר ככל האפשר לכל פניה.
  5. שאיפה למתן שירות איכותי ומקצועי תוך דגש על תודעת שירות גבוהה .
  6. מודל טיפולי המבוסס על נגישות וזמינות גבוהים ובמידת הצורך העובדים הסוציאלים מגיעים לבית הלקוח על מנת להקל על קשיי נגישות למועצה. 

 

עבודה מערכתית מתואמת בין מערכות שונות במועצה, בבתי הספר ובישובים לצורך שיפור השירות לתושב.

מהו גישור?

גישור הוא תהליך לפתרון סכסוכים בהסכמה.
הגישור הינו תהליך רצוני, בו צד שלישי מסייע לצדדים לנהל דיאלוג שיתופי המאפשר יצירת כבוד הדדי, הבנה והגעה לפתרון מספק ומוסכם על שני הצדדים.
תהליך הגישור ותוצאותיו הינם בשליטת הצדדים המעורבים, ללא כל כפייה של סמכות חיצונית.

יתרונות הגישור?

  • נעשה מתוך בחירה והסכמת הצדדים.
  • מהווה אלטרנטיבה להליך משפטי.
  • חוסך הרבה זמן וכסף
  • מתקיים בתנאים של סודיות ופרטיות.
  • מאפשר את המשך הקשר ומערכות היחסים בין הצדדים.

שירותים לתושב:

  • גישור בסכסוכי שכנים
  • גישור בסוגיות בין תושב ליישוב
  • גישור בסוגיות בין תושב לבעל תפקיד
  • גישור בסוגיות בין קבוצות ביישוב

שירותים לקהילה:

  • גישור בסכסוכים קהילתיים
  • הנחיית תהליכי בניית הסכמות בסוגיות מחיי הקהילה.
  • הנחיית תהליכי דיאלוג קהילתי ומעגלי שיח בנושאים מחיי הקהילה.
  • מפגשים עם שפת הגישור' בפורומים מגוונים ובסדנאות לבעלי תפקידים.

מי יכול לפנות?

כל תושב, ממלא תפקיד, או חבר בהנהלת היישוב, שמעוניין בהליך קצר יעיל ובעל תוצאות ארוכות טווח, ליישוב מחלוקות בהסכמה.

פרטי יצירת קשר

קרן כספי דורון
מנהלת המחלקה, עובדת סוציאלית.

שולמית פרבשטיין
עובדת סוציאלית לחוק נוער, מוגבלויות ומשפחות

טל אברג'ל
עובדת סוציאלית קהילתית, ית"ד ומשפחות

רננה שמואל
רכזת התנדבות

איה אברהמי כפיר
מזכירת המחלקה ותחשיבנית